tisdag 2 januari 2018

Vatten, vatten bara vanligt vatten?!


2018 skriver vi nu och årets andra dag är det! Idag klarnade det upp och solen bröt igenom molnen ett tag.. 5 plusgrader, inte illa vid denna tiden.
Då gällde det att dra på sig jackan och gå en runda, man måste passa på..
Jag passade på att återigen ta några bilder på vår vatten brusande å, som gränsar till vår tomt.

Vattnet forsar fram och hur det hade varit om vi fått snö, det kan man undra?


Här kom minsann den gamla kvarnen med på bilden, den är dock inte i bruk....


Mossan är grön och grann:O)

Jag har på årets första dagar sytt några block ifrån T&T kvilt, som jag skrev om i förra inlägget.

12 block som ska dekoreras lite till innan ihopsyning, ev så tar jag bort de tre sista, eftersom jag tycker den blir lite stor..
Det ska på både mellanremsor och en bred bård..
Funderar lite till!




2 kommentarer:

Gudrun sa...

Vilket underbart vårväder här var idag,även på Öland. Och även här är det vattenrikt nu,det känns lovande.Cykelturer tre dagar i rad à 7 km.Känner mig lite stolt:-))
Vilket spännande arbete du håller på med.Deras design är verkligen lite annorlunda,trevligt.
Här är det strumpstickor som går varma tills min maskin är tillbaka.
Ha det gott! Kram Gudrun

Anonym sa...

Hi Immi great pics and awesome blocks,well done my friend xx