måndag 10 juli 2017

Resa 2:O))

En vecka till på semestern är förbi och vädret har väl varit lite si så där!

Så en liten resa till på räls blev det!
 Ett Krösa tåg ifrån Växjö till Jönköping, fungerade perfekt detta med, kan jag ha tur?

Så några dagar tillbringades hos sonen med familj och hos honom blev det också en utfärd...

Till ett ställe som jag inte hade varit på förrut...

En himla massa skrot???

Fast nu var det ju inte det som var intressant, utan detta här!


Här fanns hur mycket spännande som helst, mängder utav tyger och intryck!
Lite grann fick följa med hem efter mycket botaniserande i hyllor och på bord...


Några trikåtyger  o
några kviltbomullstyger.....

Ett jättetrevligt ställe med jättetrevlig personal...

Under veckan som varit har jag även hunnit att vara på GeKås i Ullared och Panduro då förståss..
Något lite fick följa med därifrån också...

Tre stuvbitar Tildatyger och en sats Swimming Girl......

På en loppisrunda hittade jag en annan Girl...

Här tänkte jag att mina små saxar nog kan hänga så jag kan hitta dom när jag söker dom:O))

Det är måndag idag så Eva har sin Visa o Berätta öppen, kika in där om ni vill se fina sydda kuddar, här var inte mycket sytt idag, utan mest information..





4 kommentarer:

evaj sa...

Underbar inspiration!!Tack för din länkning idag till Visa och Berätta måndag!!Kram Bambi

Catarina C sa...

Kul att du hittade lite tyger på din utflykt, utbudet verkar ju stort på Skroten! Kul hjälpreda. Kram Catarina

Birthe Marie sa...

Alltid kjekt å få kjøpt noe mere stoffer/tyg når en er på reise. En artig venninne du fant til å holde orden på saksene dine. :-D

Anonym sa...

Alltid lika roligt att få shoppa, speciellt tyger :) Din "docka" att hänga saxarna på är helt underbar! Var rädd om henne!